می خوام بدونم/:

کلی چیز در مورد همه چیز!

می خوام بدونم/:

کلی چیز در مورد همه چیز!

  • ۱
  • ۰

 Recycle Android

آیا شما هم تلفن هوشمند اندرویدی دارید که دیگر از آن استفاده نمی کنید و از طرفی هم نمی خواهید آن را دور بیاندازید؟ خب اینجا چند راه حل وجود دارد که با انجام هر کدام بدون هیچ هزینه ای می توانید از موبایل قدیمی خود استفاده های جدیدی کنید.

این جا 5 راه حل را معرفی می کنیم:

 

1. تبدیل موبایل به صفحه لمسی رایانه(Trackpad)

remote trackpad icon

 چرا تا وقتی که گوشی هوشمند اندرویدی دارید، به سراغ خرید ترک پد بیسیم بروید؟ با کمک نرم افزار Remote Trackpad  می توانید صفحه موبایل یا تبلت خود را تبدیل به یک موس کامل کنید.

این نرم افزار امکان شخصی سازی داشته و برای کلیک کردن کافیست در هر جای آن انگشت خود را قرار دهید یا از کلیدهای مجازی استفاده کنید. برای کلیک راست کردن با دو انگشت ضربه بزنید. البته استفاده از باتری در این نرم افزار کمی بالاست ولی اگر از گوشی برای کارهای روزمره استفاده نمی کنید، این مسئله  مهمی نیست.

Remote Trackpad

برای استفاده از نرم افزار، علاوه برنصب نسخه اندروید، نیاز به نصب نسخه مخصوص ویندوز آن را نیز دارید. اگر پس از نصب نتوانستید برنامه را به رایانه خود متصل کنید، کافیست تا دیواره آتش ویندوز را غیر فعال کنید. همچنین برای استفاده میبایست موبایل و رایانه به یک شبکه بیسیم متصل باشند.

دریافت Remote Trackpad  از گوگل پلی: کلیک کنید

دریافت Remote Trackpad  از سایت:  کلیک کنید

دریافت Remote Trackpad Server: کلیک کنید


2.تبدیل موبایل به دسته بازی (Gamepad)

ultimate-gamepad-iconاگر اهل بازی کردن هستید از موس و کیبورد هم خسته شده­ اید، نیازی به خرید یک دسته بازی گران قیمت نیست. نرم افزار Ultimate Gamepad  را نصب کنید.

نرم افزار یک دسته بازی کنسول را شبیه سازی کرده که شامل کلیدهای جهت نما، چهار کلید اصلی و چهار کلید فرعی (L1,L2,R1,R2 برای PS یا RT, RB, LT, LB برای XBOX) می باشد.

ultimate gamepad

برای اتصال به کامپیوتر نیاز به نرم افزار  Ultimate Control Receiver دارید. از نقاط قوت این برنامه امکان استفاده در سیستم عامل های ویندوز، مکینتاش و لینوکس است. همچنین قابلیت اتصال از دو طریق وای فای و بلوتوث را داراست.

دریافت Ultimate Gamepad از گوگل پلی: کلیک کنید

دریافت Ultimate Gamepad از سایت:  کلیک کنید

دریافت Ultimate Control Receiver: کلیک کنید


3. تبدیل موبایل به کنترل از راه دور (Remote Control)

Remote Control Collection

با کمک برنامه Remote Control Collection می توانید کنترل کامل رایانه خود را در دست بگیرید. این برنامه کامل تر از برنامه اولی بوده و شامل موس، کیبورد، کلیدهای کنترل فیلم یا موسیقی، نمایش زنده دسکتاپ و دیگر ویژگی ها می باشد.

برنامه واقعاً کاملی است. برای استفاده نیاز به نصب  Remote Control Server بر روی رایانه خود دارید. همچنین نیاز به نصب آخرین نسخه NET Framework. بر روی رایانه وجود دارد. البته قابلیت کنترل فیلم و موسیقی و نمایش میز کار در نسخه پولی (Pro) قابل استفاده می باشد که می توانید به رایگان از نشانی زیر دریافت کنید.

Remote Control Collection

دریافت Remote Control Collection از گوگل پلی: کلیک کنید

دریافت Remote Control Collection Pro از گوگل پلی: کلیک کنید

دریافت Remote Control Collection از سایت: کلیک کنید

دریافت Remote Control Collection Pro از سایت:  کلیک کنید

دریافت Remote Control Server: کلیک کنید


4. تبدیل موبایل به دوربین بیسیم (Webcam)

DroidCam

نرم افزار DroidCam Wireless Webcam موبایل شما را تبدیل به یک وبکم بیسیم می کند. نسخه پولی (Pro) آن صدا را نیز منتقل می کند. با مراجعه به سایت نرم افزار، می توانید پاسخ مشکلات احتمالی را بیابید. همچنین برنامه  DroidCam Client را نیز بر روی رایانه خود (لینوکس و ویندوز) نصب نمایید.

DroidCam Wireless Webcam

دریافت DroidCam Wireless Webcam از گوگل پلی: کلیک کنید

دریافت DroidCam Wireless Webcam از سایت: کلیک کنید یا کلیک کنید

دریافت  DroidCam Client: کلیک کنید


 5. تبدیل موبایل به میکروفن برای رایانه

WO Micمیکروفن بیسیم می تواند راه حل بسیار مناسبی باشد. زیرا که می توان بدون استفاده از هر گونه سیمی تا فاصله ای که برد وای فای یا بلوتوث دستگاهتان اجازه می دهد، از رایانه فاصله گرفت. این کار با نرم افزار WO Mic امکان پذیر است.

این نرم افزار قابلیت اتصال از طریق وای فای، بلوتوث و حتی کابل USB را داراست. تنها کافیست  PC client و درایورهای صوتی مربوطه را از سایت سازنده دریافت و بر روی رایانه خود نصب کنید. نسخه پولی دارای امکانات بیشتری همچون حذف تبلیغات می باشد.  

WO Mic

دریافت WO Mic از گوگل پلی: کلیک کنید

دریافت WO Mic از سایت: کلیک کنید

دریافت PC client: کلیک کنید

 

در پایان بیان چند نکته را ضروری می دانم:

- نرم افزارهای معرفی شده تنها یک نمونه از ده ها نرم افزار موجود برای انجام این کارها هستند. از این رو ممکن است برنامه های کامل تری نیز وجود داشته باشند.

- اگر قصد فروش یا کنار گذاشتن تلفن هوشمند خود را دارید، شاید بتوانید با خواندن این پست نظرتان در مورد موبایل هوشمندتان تغییر کرده و بخواهید به نحوی دیگر از آن استفاده کنید. زیرا که سیستم عامل های هوشمند دارای هزاران برنامه کاربردی هستند و کارهای زیادی می توان با این ابزارها انجام داد.

- علاوه بر پنج راه حل گفته شده، راه حل های دیگری نیز وجود دارد که از حوصله این مطلب خارج است. اما شما می توانید با توجه به نیازهای خود روش های جدیدی را پیدا کنید.

- خوشحال می شوم اگر نظرات، تجربیات، پیشنهادات و انتقادات خود را با من در میان بگذارید، تا آنها را با دیگران نیز به اشتراک بگذاریم.

برگرفته از 

  • ۹۳/۰۷/۱۸
  • حسین اکبری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

پشتیبانی